Dette er de generelle handelsbetingelser for webshoppen på ChrisTravel.dk, som altid gælder for samhandel med ChrisTravel.dk, hvis ikke andet er nævnt.
ChrisTravel.dk gør sit yderste for at angive korrekte oplysninger om de udbudte rejser på siden, og de rabatter og tilbud der gives, men fejl kan ske. Der tages forbehold for fejl og mangler i priser og beskrivelser, samt for udsolgte rejser.
Forretningens navn og kontaktinformationer
ChrisTravel ApS
Dyssevangen 48
3520 Farum
CVR: 32452205
E-Mail:info@christravel.dk
Betaling
Depositum udgør fra kr. 2.000,- – kr. 4.000,- pr. person og forfalder umiddelbart ved booking af rejsen. Restbetalingen forfalder til betaling 70 dage før afrejse.
Rejsens pris er beregnet på grundlag af gældende tariffer, afgifter og valutakurser. Rejsebureauet forbeholder sig derfor ret til inden afrejsedag at foretage sådanne prisændringer, som skyldes ændringer i transportomkostninger (f.eks. brændstofpriser), skatter, afgifter eller gebyrer (f.eks. lufthavns-, start- eller landingsafgifter) eller valutakurser, som er anvendt til beregning af prisen for den pågældende rejse. Det gælder også, selv om rejsen er slutbetalt.
Hvis lufthavnsafgiften eksempelvis stiger kr. 100,-, forhøjes rejsens pris tilsvarende.
Hvis prisen forhøjes mere end 10%, er kunden berettiget til at annullere rejsen og få indbetalte beløb refunderet. Det er dog en betingelse, at annulleringen meddeles rejsebureauet umiddelbart efter, at kunden er blevet underrettet om prisforhøjelsen.
Dersom skatter eller afgifter m.v., som pålignes rejsebureauet direkte, og som er indregnet i rejsens pris, nedsættes eller bortfalder med virkning inden rejsedagen, er rejsebureauet forpligtet til at godtgøre kunden det sparede beløb, såfremt det overstiger kr. 100,- pr. rejsedeltager.
Kunden skal underrettes om eventuelle prisstigninger snarest muligt og senest 20 dage før rejsedagen ved skriftlig meddelelse til den ved indtegningen eller senere af den rejsende oplyste adresse/mail-adresse.
Rejsens pris
Rejsens pris omfatter – hvor intet andet er anført – transport til rejsemålet, lufthavnsafgifter, passagerafgift, indkvartering i delt dobbeltværelse på hotel eller lejlighed samt evt. forplejning i henhold til udbudsmaterialet, hjemmesiden og rejsedokumentet.
Fortrydelsesret
Depositum tilbagebetales ikke hvis kunden afbestiller rejsen. Ved afbestillingen af rejsen mindre end 70 dage før afrejse tilbagebetales rejsens pris ikke. ChrisTravel vil dog altid forsøge at minimere eventuelt tab, og i de tilfælde hvor fly, transfer og hotel m.m. endnu ikke er betalt, kan der være mulighed for tilbagebetaling, såfremt det ikke giver ChrisTravel nogen udgifter i den forbindelse.
Ændring af rejsen
Hvis kunden efter betaling af depositum og/eller rejsens pris ønsker foretaget ændringer med hensyn til afrejsested, rejsetidspunkt, rejsemål, hotel, rejsedeltagere etc., og forudsat at rejsebureauet bekræfter, at en sådan ændring er mulig, gælder følgende regler:
Ved ændringer af rejser, der meddeles rejsebureauet og bekræftes af dette senest 60 dage før den oprindelig aftalte rejsedag, er rejsebureauet berettiget til at opkræve et ændringsgebyr. Ændringsgebyret er udregnet på baggrund af det merarbejde og de merudgifter, som ændringen medfører, dog min. kr. 300 pr. person.
Eventuelle prisforskelle i forhold til prisen på købstidspunktet opkræves hos eller refunderes til kunden. Hvis ændringen alene skyldes, at rejsens oprindelig pris er faldet, er dette ikke muligt.
Såfremt kunden ønsker at overdrage rejsen til en anden, der opfylder alle betingelser for at deltage i rejsen, betales et ændringsgebyr på kr. 300,- pr. person samt evt. ændringsgebyrer opkrævet af f.eks. luftfartsselskabet. Nogle flybilletter kan ikke ændres, og i de tilfælde er en ændring ikke muligt.
Hvordan afbestiller du?
Ønsker du at afbestille din rejse, bedes du hurtigst muligt kontakte ChrisTravel. Du kan sende en mail til info@christravel.dk.
Billetter og anden rejsen information
Billetter og information sendes via email, efter endelige betaling er modtaget – dog ca. 2-4 uger før afrejse.
Fortrolighedspolitik
ChrisTravel forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. ChrisTravel vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredje part, med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Forretningen vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart uden din forudgående tilladelse.
Reklamationer
Selvom vi gør alt for, at din ferie skal blive perfekt, kan der ske fejl. Opstår der problemer, skal du straks kontakte os på mail info@christravel.dk så vi kan få løst dem med det samme. Reklamationer, der ikke har været forelagt under rejsen, behandles normalt ikke efter hjemkomst. Såfremt manglen ikke udbedres på rejsemålet, kan skriftlig reklamation indsendes til os senest 4 uger efter hjemkomst. Reklamationer kan fremsendes til ChrisTravel, Dyssevangen 48, 3520 Farum – eller via mail på info@christravel.dk
Persondata loven:
Her kan du læse mere om vores politik omkring persondata loven: Persondata dokument christravel 2020 2020